

ČESKÁ POŠTA s.p.
Zástupce - Česká pošta s.p.
služební telefon:
e-mail:


AKTUÁLNÍ INFORMACE
08.11.2022 | Důležité informace pro Vaši BEZPEČNOST
V poslední době se množí podvodné e-maily a sms zprávy, které mají adresáty připravit o peníze a k tomu jim poškodit počítač či mobilní telefon.
Toto provádí díky zneužívání jména České pošty. Varujeme proto klienty České pošty před podvodnými elektronickými zprávami (phishing), které jsou zasílány z podvodných adres.
Tyto podvodné e-mailové zprávy nerozesílá Česká pošta a nemá s nimi nic společného. ---------->
01.11.2022 | Nová tiskárna Canon varioPRINT iX CaseStudy
pro tisk manuálů, brožur, sešitů, apod. i pro maloobjemové zakázky s nejvyšší možnou kvalitou tisku...
01.11.2022 | Nová tiskárna Canon varioPRINT iX CaseStudy
22.10.2022 | Petice za zachování veřejných poštovních služeb
Vážené kolegyně, vážení kolegové,
stát je vlastník České pošty, poštovní služby si objednává, ale platí jen část nákladů, a to ještě se zpožděním. Pošta každý rok dotuje tyto služby v řádech stamiliónů korun! Poště chybí peníze na rozvoj a investiční záměry i na slušné mzdy pošťáků. Současné ceny energií a pohonných hmot jsou další zátěží pro její hospodaření. Ekonomická situace se rok od roku zhoršuje. Nejvíce to dopadá na pošťáky, jejichž mzdy jsou nižší o více než čtvrtinu oproti celostátnímu průměru. Pošta dělá zásadní změny v posledních čtyřech letech. Uspořila v ročních nákladech 1 miliardu korun a přesto to nestačí! Bylo zrušeno více než 7000 pracovních míst, pro pošťáky to znamená velký stres, obrovskou zátěž a obavy. Obrátili jsme se v červnu na ministra vnitra Víta Rakušana otevřeným dopisem, ve kterém požadujeme, aby stát nastavil spravedlivé a férové podmínky pro Českou poštu a pro poskytování poštovních služeb. Dodnes jsme od ministra nedostali odpověď. Situace je vážná, veřejné poštovní služby a Česká pošta jsou v ohrožení. Peticí za zachování veřejných poštovních služeb vyzýváme stát, aby konečně řešil situaci České pošty a nastavil spravedlivý a ekonomicky udržitelný systém pro veřejné poštovní služby. Musí myslet na občany České republiky a na pošťáky a jejich rodiny. Podpořte naší petici!
21.10.2022 | Česká pošta vyplatí zaměstnancům mimořádnou odměnu
Spolu se mzdou za měsíc říjen 2022 obdrží zaměstnanci České pošty mimořádnou odměnu ve výši šest tisíc korun včetně odvodů firmy. Na jednoho zaměstnance tak připadá 4.500 Kč. Česká pošta se na tom dohodla se zástupci odborových organizací. Výše odměny přitom nemusí být konečná, její případné další navýšení bude závislé na výsledku průběžného vývoje hospodaření za rok 2022.
"Zaměstnanci se dočkají v příštím roce navýšení mezd, to považuji za bezpodmínečně nutné. Abychom ale pošťáky za jejich práci ocenili nyní a zároveň jim pomohli v době, kdy inflace trhá smutné rekordy, jsme se rozhodli poskytnout jim mimořádnou odměnu. Česká pošta tak plánuje jednorázově vyplatit minimálně 136 milionů korun. Zaměstnanci si to za svoji práci zaslouží," říká generální ředitel České pošty Roman Knap a dodává: "V závislosti na úhradě od státu jako kompenzaci zvýšených nákladů v době covidové krize, které jsme vyčíslili na 750 mil. Kč, bude ze skutečně obdržené sumy větší část použita na další odměny zaměstnancům."
___________________________________________
Dne 7. 4. 2021 - proběhlo jednání s vedení České pošty s. p. kde bylo projednáno:
1) Rekapitulace navýšení mezd k 1. 4. 2021
Zde nás potěšilo, že k 1. 4. 2021 došlo k navýšení mezd pro zaměstnance ve výši 3,9%
2) COVID SAFE - bezpečné pracoviště
Peče o zdraví zaměstnanců:
- Pravidelná dezinfekce pracovišť
- Dostupnost ochranných pomůcek
- Zvýšený úklid
- Omezení osobního kontaktu
- Rotace zaměstnanců / home office
- Optimalizace pracovních cest
Boj proti pandemii:
- Centrální řízení a informace
- Zřízen Krizový štáb + regionální KŠ
- Jednotné zásady pro případ epidemie
- Aktuální informace o stávající situaci
- Podpora při krizových epidemiologických stavech
- Zajištěno testování
Ochrana zaměstnanců i zákazníků:
- Dezinfekce společných prostor
- Regulovaný počet zákazníků
- Povinnost nosit ochranu dýchacích cest
- Jednotná pravidla chování při výskytu COVID-19
Česká pošta poskytuje i navíc:
- Finanční podporu (odměny, sociální výpomoci - 102 případů)
- Možnost využít krajských škol a školek
- Interní linky pomoci pro zaměstnance - posílení pocitu jistoty a bezpečí
- Školení soft skills dovedností - online, se zaměřením na dobu "covidovou"
- Webinář na podporu odolnosti a proti vyhoření (v přípravě)
HISTORIE
Česká pošta za první republiky:
Vznik československého
státu na přelomu října a listopadu 1918 s sebou
přinesl změny nejen politicko-právní, ale i hospodářské a správní, které se
bezprostředně dotýkaly organizace a řízení poštovního provozu. Základem
československé poštovní správy se 13. listopadu 1918 stalo ministerstvo pošt a
telegrafů, jemuž podléhal poštovní, telegrafní, telefonní i radiokomunikační
provoz. Vytvoření
samostatného resortu pro odvětví, která dříve spadala pod
rakouské (předlitavské) ministerstvo obchodu, mělo zdůraznit jejich vzrůstající
společenský a ekonomický význam a zároveň zvýšit kvalitu poskytovaných služeb.
Ministerstvo pošt a telegrafů nebylo pouze samostatným úřadem pro správu poštovních a telekomunikačních záležitostí z titulu státního a veřejného zájmu, nýbrž od počátku plnilo také roli podnikatele. Rostoucí podíl podnikatelských aktivit záhy vedl k organizačnímu vyčlenění státního podniku Československá pošta. Ten byl vytvořen k 1. lednu 1925 s tím, že jeho hospodaření se řídilo obdobnými pravidly, jaká platila v soukromých firmách. Reforma se brzy projevila v příznivých hospodářských výsledcích, které narušila až celosvětové hospodářské krize.
Vznik samostatného státního podniku Česká pošta:
Konečné rozhodnutí bylo učiněno v nejvyšších vládních kruzích a Česká pošta se stala od 1. ledna 1993 - zároveň s osamostatněním České republiky - státním podnikem. Mohla tak po dlouhých desetiletích navázat na nejlepší tradice prvorepublikového státního podniku Československá pošta a prokázat svou životaschopnost a smysluplnost v podmínkách tržního hospodářství.
Česká pošta se stala již třináctým členem Asociace kritické infrastruktury České republiky
Státní podnik Česká pošta se stal již třináctým členem Asociace kritické infrastruktury České republiky (AKI ČR) a je tak prvním zástupcem oblasti poštovních služeb v její členské základně.
Česká pošta je státní organizací, která zajišťuje primárně poštovní služby v rámci České republiky, vedle toho ale také nabízí řadu dalších služeb a jejím posláním je "být důvěryhodným poskytovatelem kvalitních služeb v oblasti zprostředkování informací, plateb a zboží". Společnost je s téměř 27 000 zaměstnanci jedním z největších tuzemských zaměstnavatelů vůbec a hraje klíčovou roli při zajišťování některých služeb kritických pro chod státu.
"Jsem nesmírně rád, že AKI ČR získala dalšího člena, kterým je navíc klíčová státní organizace v oblasti poštovních služeb. Věřím, že působení České pošty v rámci AKI adekvátně doplní naši paletu členů ze všech hlavních sektorů kritické infrastruktury a úhel pohledu společnosti bude bezpochyby přínosem při tvorbě stanovisek AKI i našich dalších aktivitách směřujících k lepší ochraně a rozvoji kritické infrastruktury u nás," uvedl ke vstupu České pošty do AKI její výkonný ředitel Michal Moroz.
"Před dvěma a půl lety jsme nastoupili cestu k moderní poště 21. století. Za součást jejího odpovědného řízení poté považuji i zdůraznění role České pošty jakožto subjektu kritické infrastruktury, jehož služby jsou v mnoha ohledech pro chod státu nepostradatelné. Jsem proto rád, že se naše společnost stala členem AKI, kde bude moci své zkušenosti a know-how využívat pro zdokonalení ochrany kritické infrastruktury u nás," uvedl Roman Knap, generální ředitel České pošty.
AKI ČR vznikla v říjnu 2019 jako první nezisková organizace v České republice sdružující subjekty kritické infrastruktury. Organizace dlouhodobě usiluje o ochranu a rozvoj kritické infrastruktury, subjekty KI poté reprezentuje při jednáních s veřejnými institucemi, zároveň umožňuje komunikaci mezi subjekty KI samotnými. V posledním roce AKI ČR sehrála především klíčovou roli při komunikaci subjektů KI s českou veřejnou správou s ohledem na zvládání pandemie COVID-19.
Členskou základnu AKI ČR v současnosti tvoří 13 organizací, mezi které se řadí společnosti ČEZ, ČD - Telematika, Severočeská vodárenská společnost, Vodafone Czech Republic, Řízení letového provozu České republiky, České Radiokomunikace, T-Mobile Czech Republic, ČEPRO, Letiště Praha, ČEPS, IKEM, Správa železnic a Česká pošta.